Karibiajul og sånn

Mottagelsen vi fikk da vi kom i mål etter ARC var fantastisk. Det gikk sakte, men sikkert, opp for oss hva vi har vært med på og vi var i PARADIS.

Mannskapet på Tamara brukte noen dager på å slappe av og mekke båt, samt fortelle røverhistorier sammen med de andre seilerne og bli litt kjent på St. Lucia. På fredager er det street party og vi var selvfølgelig med på den lokale gatefesten. Mat ble grillet og alle barene flytter ut for anledningen.

Vi hadde en liten utflukt til Marigot Bay der vi snorklet, badet og ble med på lokal guidetur. Det var kjempemoro med biltur rundt på øya, både til turistfellene, og de mer lokale hemmelighetene. Vi spiste på en herlig restaurant med lokale helter, og snakket med et par fine folk langs veien.

St. Lucia – style

Vulkantur

Marigot bay – sjarm

Bananer er gøy

Gros Piton og Petit Piton

Marigot bay

Så kom storinnrykket! 🙂 Det var utrolig kult å få så stort familiebesøk, og stas å ha ekstra heiagjeng på premieutdelingen. Tamara feiret sin tredjeplass med stil!

Glad gjeng

Steel band-underholdning; selvfølgelig

Jula ble en anderledesjul vi aldri vil glemme. Jeg var så heldig å få bursdagslunsj på strandbar, nisseluebad og lekebadeland på lille julaften. På julaften ble det strandliv, pakkemoro og juletre (ananas), rompunsj og flammeslukere, herlig karibisk buffet og avslutning i strandbaren ved kanalen. Vi storkoste oss hele gjengen. For noen dager!

Pakker og moro på stranden

Hele gjengen!

På 1. juledag dro vi av gårde med to båter, Tamara og Piano (MIRES) sydover. Første natt ble i Sufrier der vi lå på bøye ved Pitoene, før vi satte seil og dro til Bequia. Den sjarmerende øya var lett og like og vi rakk både middag på Jacks Bar og formiddagssnorkling før vi dro videre.

Bequia

Langusterkveld i planlegging.

Mayreau ble den første øya der vi fikk «postkort-fra karibia»-stemning og det fortsatte da vi dagen etter dro til Tobago Cays. I det vi slipper anker kommer en skilpadde svømmende forbi og vi kan bare se strand, palmer og krystallklart vann på alle kanter. Det ble stor gjensynsglede med mange fra «La Familia Noruega», særlig SunTrip som vi ikke hadde sett siden Gran Canaria, og Håkon i Vitesse hadde ordnet hummerlag og sandslottkonkurranse, helt FANTASTISK moro. MIRES stakk av med sandslottprisen, så familien fortsetter å hanke inn premier.

Mayreau

Langusterkveld med alle de norske båtene i nærheten…

SnorkelStine og -Gina

Undervannsskuter er gøy

Etter fantastiske dager på Tobago Cays reiste vi til Union Island, enda en favoritt… Vi kan bare si at Karibia leverer! Der ble det nyttårsfest med alt som hører med, stor middag, masker og champagne, raketter og live musikk. Et førstenyttårsbad var heller ikke dumt!

Dessverre begynte ferien å nærme seg slutten for gjestene våre og vi reiste nordover igjen. Et herlig avslutningsmåltid med MIRES ble det på Jacks på Bequia og så reiste vi tilbake St. Lucia 2. nyttårsdag. De neste par dagene gikk slag i slag, med «på gjensyn’er» og vask og fiks av Tamara. Wilhelm hadde en super kryss over Atlanter’n og heldigvis kunne vi feire med dem midt oppe i det andre. HURRA.

MIRES i farta

Vi vil takke mannskapet vårt, Martin og far (Bjørn) nok en gang for en fantastisk Atlanterhavsseilas, mamma (Solveig) og pappa (Egil), Anders og mor (Marianne), Eli og Roger, Maria, Ingvild og Sindre for verdens sprekeste julebesøk og feiring. Det var helt ubeskrivelig moro å få feire høytiden sammen med dere alle sammen.

Klemmer fra Lars-Fredrik og Gina

3 svar til «Karibiajul og sånn»

1. Så herlige bilder med gode minner. Dette var helt fantastisk. har ikke landet helt ennå. Stor klem

Likt av 1 person

2. Lycka till pa era fortsatta farder. Det har varit roligt (svenskt) att folja er over Atlanten. Martin berattade for oss nar han kom hit innan nyar. Om ni har bloggen uppe pa era fortsatta seglatser vore det trevligt att fa folja er och kanske I framtiden fa traffas I Norge.

1. Det var en koselig kommentar. 🙂 Vi kommer til å fortsette å skrive blogg.